Oma blogiluettelo

maanantai 6. elokuuta 2012

Valtakunnallinen tilkkutyönäyttely Jokioisilla


Lomareissullani poikkesin mm tätä katsomassa viime viikon torstaina. Kuvia en enää ota siinä määrin kuin aikaisemmin.....niihin hukkuu...eikä niitä tule katsottuakaan.
 Minua on aina kiehtonut tilkkutyöt talojen mallin mukaan, tämä on taas erilainen...
 Tällä kertaa näytteillä oli paljon ns. aitoja tilkkutöitä, toisin sanoen ei liian taiteellisia;-)
 Lisäksi minua kiehtoo näistä heksakoneista tehdyt työt....siis kuusikulmaisia jotka väännetään käsin. Tuolla olisi laatikossa ihan vaan muutama odottamassa kokoamista johonkin....
 tässä samat hiukka lähempää...nostan hattua näiden tekijöille...
Ainahan on arpoja myynnissä, minä voitin tämän...ihanan samettisen pehmeän neulojen säilytyssysteemin, nepparilla sivusta kiinni:))


3 kommenttia:

AnniK kirjoitti...

Kauniita tilkkutöitä ja varsin tarpeellisen arpajaisvoiton sait!

Tiitsa ( Tuula Laakso) kirjoitti...

Olen aina ihaillut tilkkutöitä, ne ovat niin säntillisen tarkkoja ja hienosti tehtyjä. Varmaan pitää olla aivan erityinen luonteeltaan, että siihen pystyy. Minä en koskaan saisi, niin siistiä lopputulosta.
Ihailen samoin juuri sitä vahnaa tilkkuilutapaa ja muistelen niitä mummon aikanaan tekemiä tilkkutäkkejä, kun koko täkki tehtiin käsin.
Sinulla on todella kauniita tilkkutöitä ja sama tarkkuus näkyy myös korteissasi.

Tirpuunen kirjoitti...

Upeita ovat, tuo kukkameri varsinkin. Uskomatonta tarkkuutta. Ja toinen uskomaton juttu on tämä sinun arpaonnesi, taas tuli voitto kotiin. =)